نحوه خرید و فروش بازی اورجینال نو و دست دوم

نحوه خرید و فروش بازی اورجینال نو و دست دوم

بسیاری از گیمرها پس از اینکه یک بازی را به پایان می‌رسانند می‌خواهند بازی خود را برای فروش قرار دهند و سریع آن را بفروشند. در واقع دنبال راهی برای فروش بازی‌های اورجینال دست دوم خود هستند.

البته فرقی نمی‌کند که گیمر باشید یا فروشنده. محصولتان نو باشد یا دست دوم. کنسول بازی مثل پلی استیشن دارید یا ایکس باکس یا کامپیوتر. چرا که در گیم‌دونی دات کام برای همه، جا به اندازه کافی هست!

دسته‌بندی‌های گیم‌دونی

در سایت گیم‌دونی در حال حاضر امکان خرید و فروش بازی‌های اورجینال و گیفت کارت‌های پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر امکان‌پذیر است.

اگر بخواهیم دقیق‌تر شویم امکان خرید و فروش بازی‌های پلی استیشن و گیفت کارت‌های آن همچون انواع پی اس ان پلاس، انواع گیفت کارت‌های اعتباری مثل 10، 50، 60 دلاری و... امکان‌پذیر است. امکان خرید و فروش انواع اکانت بازی‌های اورجینال کامپیوتر از شبکه‌های استیم، اوریجین، اپیک گیمز، بلیزارد و... امکان‌پذیر است. برای مثال می‌توانید بازی فیفا 24 را از این لینک خرید نمایید: خرید بازی اف سی 24 برای کامپیوتر. و در نهایت امکان خرید و فروش انواع اکانت‌های ایکس باکس نیز بطور مشابه وجود دارد.

همچنین بازی‌های قانونی و اورجینال یا غیراورجینال.

نحوه فروش بازی اورجینال دست دوم در گیم‌دونی

حالا احتمالاً شما هم می‌خواهید محصولات خود را در گیم‌دونی بفروشید. البته همانطور که گفته شد فرقی ندارد که محصولتان نو یا دست دوم باشد. در ادامه آموزش خواهیم داد:

آموزش ویدیویی:

آموزش متنی:

ثبت نام

1- ابتدا از قسمت بالای سایت روی ورود/عضویت کلیک کنید.

ثبت نام در گیم دونی

2- برای ثبت نام روی ثبت نام کلیک نمایید.

فرم ثبت نام در گیم دونی

موارد خواسته شده را وارد کنید. به ترتیب: نام، نام خانوادگی، شماره موبایل، ایمیل، رمز عبور، تکرار رمز عبور.

توجه داشته باشید که رمز عبور باید حداقل 7 کاراکتر باشد. شامل حروف و اعداد انگلیسی و حداقل یک حرف بزرگ.

3- روی ثبت نام کلیک کنید تا برایتان یک کد پیامک شود.

4- حالا کد دریافت شده از طریق پیامک را در این فیلد وارد و روی تایید کلیک کنید.

کد تایید گیم دونی

ثبت نام شما تکمیل شد و اکنون وارد حساب کاربری خود هستید.

درخواست فروشندگی

پس از ثبت نام در گیم‌دونی، جهت درج آگهی محصولات خود نیاز است که برای فروشندگی اقدام کنید و درخواست دهید. برای این منظور، پس از ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود به ترتیب زیر عمل کنید:

1- از کنار صفحه روی لینک فروشنده شدن کلیک کنید. همچنین با کلیک روی نامتان در گوشه بالا سمت چپ نیز می‌توانید این لینک را بیابید و روی آن کلیک کنید.

فروشنده شدن در گیم دونی

2- در این صفحه اطلاعات مورد نیاز برای تاسیس فروشگاهتان پرسیده می‌شود که باید کامل کنید. توجه داشته باشید که این اطلاعات را با دقت وارد کنید، پس از ثبت و تایید دیگر قابل ویرایش نیست. عنوان فروشگاه، آیدی فروشگاه به انگلیسی و یک لوگو برای فروشگاهتان انتخاب کنید.

درخواست فروشندگی در گیم دونی

3- پس از تکمیل فرم روی دکمه ارسال کلیک نمایید.

کار تمام است. درخواست شما برای فروشندگی ثبت شد و پس از بررسی تایید و فروشگاهتان در گیم‌دونی تاسیس خواهد شد. نتیجه درخواست از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

پس از تایید، آدرس فروشگاهتان در گیم‌دونی به این صورت خواهد بود:

Gamedoony.com/s/USERNAME

که بجای USERNAME آیدی که وارد کرده‌اید قرار می‌گیرد.

ثبت محصول

پس از تایید فروشندگی حالا پس از ورود به سایت منوهای بیشتری می‌بینید که مربوط به مدیریت فروشگاهتان است. برای ثبت محصول کافیست به ترتیب زیر عمل کنید:

1- روی افزودن محصول از کنار صفحه کلیک کنید.

گزینه افزودن محصول در گیم دونی

2- در صفحه افزودن محصول باید اطلاعات محصولتان را وارد کنید. در این صفحه فقط می‌توانید یک محصول ثبت کنید. چنانچه محصولات متعددی دارید، برای هر کدام باید جداگانه اقدام کنید.

افزودن محصول در گیم دونی

در ادامه یک راهنمایی در مورد چگونگی درج اطلاعات آورده‌ایم:

a- عنوان محصول - الزامی:

در فیلد عنوان محصول، عنوانی که برای محصولتان مناسب است را وارد کنید. برای مثال چنانچه می‌خواهید CD Key بازی ایکس را می‌خواهید بفروشید در آن بنویسید: CD Key بازی ایکس اورجینال. یا چیزی شبیه به آن که معرف محصولتان باشد.

b- توضیحات - الزامی:

در این قسمت توضیحاتی در مورد محصولتان بنویسید. برای مثال اگر دست دوم است بنویسید که تا کجا پیش رفته‌اید یا آیا تاکنون در اکانت موردی رخ داده یا نه. هرچقدر توضیحات کامل‌تر باشد، بهتر و سریع‌تر می‌توانید مشتری را جذب کنید. چراکه اعتماد مشتری به توضیحات محصول بسیار وابسته است.

همچنین توجه داشته باشید که نباید در توضیحات راه ارتباطی خارج از سایت نظیر تلگرام، واتساپ و... معرفی کنید. تنها راه ارتباطی شما با مشتریان، گیم‌دونی است.

c- برچسب‌های محصول - اختیاری:

در این قسمت می‌توانید کلمات کلیدی مربوط به محصول خود را وارد کنید. برای مثال به این فکر کنید که کاربران برای محصولتان در گوگل چه چیزهایی جستجو می‌کنند. این موارد را اگر بنویسید شانس دیده شدنتان در گوگل بیشتر است.

d- تصویر اصلی محصول – الزامی:

یک تصویر مرتبط با محصولتان را از این قسمت انتخاب و آپلود کنید. چنانچه اکانت دست دوم می‌خواهید بفروشید توصیه می‌شود از داخل اکانت خود بطوریکه کاور بازی در آن مشخص باشد اسکرین شات تهیه و بارگذاری نمایید. چنین تصویری در جذب مشتری تاثیرگذارتر از کاور اصلی محصول است.

به عنوان مثال این یک نمونه عکسی است که مشتری با دیدن آن بیشتر جذب می‌شود:

محصول نمونه

e- دیگر تصاویر – اختیاری:

چنانچه تصاویر دیگری از محصول خود می‌خواهید به مشتریان نشان دهید از این قسمت انتخاب کنید. برای مثال انتخاب عکس از درون بازی، مرحله پیشرفت و...

f- قیمت بازی – الزامی:

قیمتی که برای محصول خود مد نظر دارید را در این فیلد وارد کنید. فروشنده مجاز است که هر قیمتی که می‌خواهد وارد کند. اما بهتر است قیمت رقابتی باشد تا مشتریان به سمت محصولتان جذب شوند.

پس از وارد کردن قیمت، در فیلد روبروی آن سود شما به صورت خودکار محاسبه و نمایش داده می‌شود. منظور از سود، کسر کارمزد سایت از مبلغی که وارد می‌کنید است.

g- تعداد موجودی - الزامی:

در این فیلد موجودی محصول خود را وارد کنید. بعنوان مثال اگر فقط یک عدد موجود دارید عدد 1 را وارد کنید.

توجه: چنانچه محصول را ثبت کردید و از راهی دیگر محصولتان را فروختید یا اصلاً از فروش محصول منصرف شدید، کافیست با ویرایش محصول، فقط عدد موجودی را به 0 تغییر دهید تا محصول به "ناموجود" تغییر پیدا کند. در این صورت دیگر محصولتان امکان خرید نخواهد داشت تا وقتی که دوباره آن را ویرایش کنید و موجودی را افزایش دهید.

h- نوع محصول – الزامی:

چنانچه محصولتان قانونی و اورجینال است، گزینه "اورجینال و قانونی" و چناچه محصولتان غیراورجینال (مثلاً اکانت هکی است) گزینه "غیر اورجینال"  را انتخاب نمایید.

i- پلتفرم – الزامی:

پلتفرم محصول (کامپیوتر یا پلی استیشن یا ایکس باکس) را از این قسمت انتخاب کنید.

j- گارانتی – الزامی:

وضعیت گارانتی محصولتان را از این قسمت انتخاب کنید. چنانچه مشتری در آینده دچار مشکل شود، آیا گارانتی و پشتیبانی دارید یا خیر. در صورت انتخاب گزینه "گارانتی دارد" یک فیلد جدید ظاهر می‌شود که باید در آن شرایط گارانتی را بنویسید.

k- وضعیت محصول – الزامی:

وضعیت نو یا دست دوم بودن محصول را از این قسمت انتخاب کنید. چنانچه محصولتان قبلاً استفاده شده، دست دوم و چنانچه محصولتان CD Key، گیفت کارت یا... است که روی اکانت مشتری تحویل داده می‌شود، گزینه "نو" را انتخاب کنید.

3- پس از تکمیل فرم روی دکمه ثبت محصول کلیک کنید تا برای بررسی ارسال شود.

پس از بررسی نتیجه آن از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

ویرایش محصول

چنانچه پس از ثبت محصول می‌خواهید اطلاعات آن را ویرایش کنید، به صفحه "محصولات من" مراجعه کنید. در این صفحه لیست کلیه محصولات شما نمایش داده می‌شود که پایین هر کدام گزینه ویرایش وجود دارد. با کلیک روی آن می‌توانید مشخصات محصول را ویرایش کنید.

همچنین اگر به صفحه جزئیات محصول هم مراجعه کنید دکمه ویرایش محصول را در پایین دکمه افزودن به سبد خرید مشاهده خواهید کرد.

فروش محصول

وقتی که محصولتان به فروش رفت، یک پیامک اطلاع‌رسانی دریافت خواهید کرد. پس از فروش باید به گیم‌دونی مراجعه کنید و از قسمت سفارش‌های مشتریان، وارد جزئیات سفارش شوید و محصول را برای مشتری ارسال نمایید.

چنانچه نیاز به چت با مشتری است، با کلیک روی دکمه "چت با مشتری" به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که می‌توانید با مشتری مربوطه چت کنید.

توجه: ارائه هرگونه راه ارتباطی نظیر تلگرام، واتساپ و... ممنوع است و همه مکالمات باید از این طریق داخل سایت انجام شود.

پس از ارسال محصول به قسمت جزئیات محصول بروید و در کنار در ستون وضعیت عنوان "در حال پیگیری" را مشاهده می‌کنید که در کنار آن نیز دکمه "تغییر" وجود دارد. روی آن کلیک و گزینه "تکمیل شده" را انتخاب نمایید.

توجه: پس از تغییر وضعیت به تکمیل شده امکان بازگشت وضعیت به در حال پیگیری وجود ندارد.

نظر و امتیاز مشتری

نظر و امتیاز مشتری برای فروشندگان اهمیت زیادی دارد. چراکه تا زمانی که امتیاز از سمت مشتری برای سفارش ثبت نشود، امکان تسویه حساب با فروشنده وجود ندارد.

مشتریان با مراجعه به جزئیات سفارش خود می‌توانند گزینه ثبت امتیاز را برای هر محصول خریداری شده مشاهده کنند. پس از کلیک روی آن یک کادر ظاهر می‌شود که نظر مشتری نسبت به این خرید و فروشنده را می‌پرسد و همچنین می‌تواند از 1 تا 5 به فروشنده امتیاز دهد.

فروشندگان باید دقت ویژه‌ای روی احترام به مشتری و همچنین ارسال به موقع محصول داشته باشند. چراکه در غیر این صورت از رضایت مشتری کاسته خواهد شد و در ثبت امتیاز توسط وی تاثیرگذار است. چنانچه مشتری ناراضی امتیاز کمی به فروشنده بدهد، این امتیاز در صفحه مشخصات فروشنده ثبت خواهد شد و کار را برای جذب مشتریان بیشتر سخت خواهد کرد.

اما چنانچه فروشنده اخلاق و پاسخگویی خوبی داشته باشد و همچنین محصول را سریع به مشتری تحویل دهد، باعث گرفتن 5 امتیاز از مشتری می‌شود و در آینده نیز مشتریان بیشتری بخاطر همین سابقه خوب کسب خواهد کرد.

دریافت سود

پس از فروش محصول، ارسال محصول برای مشتری و ثبت امتیاز توسط مشتری، سودی که همان موقع ثبت محصول به فروشنده نشان داده شده، برای فروشنده واریز می‌شود. البته لازم به ذکر است که واریز سود به صورت خودکار ظرف 72 ساعت انجام می‌شود و نیاز به درخواست واریز وجه نیست.

گیم‌دونی یک اکوسیستم است که باعث ارتباط راحت و سریع فروشنده و خریدار محصولات گیمینگ می‌شود.

سوالات متداول

 
 

 

 

نظرات

نظرتان در مورد این مطلب چیست؟

برای ثبت نظر لطفاً .