در حالی که بسیاری از بازیهای AAA سالها پس از معرفی اولیه، تریلر گیمپلی و تاریخ انتشار دریافت میکنند، این سوال مطرح میشود که چرا این بازیها از چند سال قبل معرفی میشوند؟
یک توسعهدهنده با سابقه در صنعت بازی، دلیل این موضوع را ترس از لغو شدن بازیها توسط ناشر میداند.
معرفی زودهنگام برای جلب توجه و اعتماد
مارک دارا، توسعهدهنده باسابقه، معتقد است که معرفی زودهنگام بازیها، فواید متعددی برای ناشران و توسعهدهندگان دارد. به عنوان مثال، ناشری که در سالهای اخیر عملکرد ضعیفی داشته، میتواند با معرفی یک بازی هیجانانگیز، توجه و اعتماد مخاطبان را دوباره جلب کند.
دارا در این باره میگوید: “ممکن است معرفی زودهنگام برخی بازیها به این دلیل باشد که ناشر در موضع ضعیفی قرار دارد. همچنین احتمال دارد به این دلیل باشد که استودیوها نگران لغو شدن آن پروژه توسط ناشران هستند.”
معرفی زودهنگام برای حفظ انگیزه و جلوگیری از لغو
علاوه بر این، معرفی زودهنگام میتواند به حفظ انگیزه تیم توسعه و جلوگیری از لغو پروژه کمک کند. زمانی که بازی به طور علنی معرفی میشود، دیگر به راحتی نمیتوان آن را لغو کرد، چرا که انتظارات زیادی را در بین مخاطبان ایجاد کرده است.
البته این موضوع در مورد تمام بازیها صدق نمیکند. به عنوان مثال، بعید است که بازی بزرگی مانند The Elder Scrolls 6 لغو شود. اما در مورد پروژههای کوچکتر، معرفی زودهنگام میتواند به آنها کمک کند تا به مرحله انتشار برسند.
موارد قابلتوجه در معرفی زودهنگام بازیها
با این حال، معرفی زودهنگام بازیها ریسکهایی هم به همراه دارد. توسعه بازی فرآیندی پیچیده است و ممکن است در طول مسیر، تغییرات زیادی در پروژه ایجاد شود. اگر بازی خیلی زود معرفی شود و بعداً با تاخیر یا مشکلات دیگری روبرو شود، میتواند باعث نارضایتی شدید طرفداران شود.
در نهایت، تصمیمگیری در مورد زمان معرفی یک بازی به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر استودیو باید با توجه به شرایط خود، بهترین زمان را برای معرفی بازی خود انتخاب کند.