سری بازیهای Grand Theft Auto یا همان GTA تنها ساخته Rockstar Games نیست، آنها روی بازیهای دیگری مانند Red Dead نیز کار کردهاند. قابلیت حمل اسلحه در بازی Red Dead Redemption 2 دستخوش تغییراتی شده بود و در واقع رویکرد واقعگرایانهتری مخصوصا نسبت به سری GTA در پیش گرفته بود. اما آیا این همان چیزی است که بازیکنان از GTA 6 میخواهند؟
آرتور مورگان (Arthur Morgan)، شخصیت اصلی در بازی Red Dead Redemption 2، دو اسحله را به کمر خود میبست و سلاحهای کمتری نسبت به آنچه که در دنیای GTA شاهد بودیم، به همراه داشت. هنوز مشخص نیست در بازی GTA 6 هم شاهد چنین رویکرد واقعگرایانهای باشیم یا خیر، اما با توجه به لیکهای سال ۲۰۲۲ از این بازی، میتوان نتیجه گرفت حمل اسلحه به سیستمی که در بازی Red Dead Redemption 2 بود نزدیکتر شده است.
هر چند سیستم واقعگرایانه در سری Red Dead ایرادی ندارد و با استقبال طرفداران روبهرو شده بود، شاید برای طرفداران کلاسیک سری GTA جذابیتی نداشته باشد. برای بازیکنان قدیمی سری Grand Theft Auto، برداشتن چندین و چند اسلحه و زدن به سیم آخر، یکی از سرگرمیهای این دنیای آشفته سندباکسی به شمار میرفت.
در صورتی که رویکردی واقعگرایانه در بازی GTA پیادهسازی شود، ممکن است حمل اسلحههای بزرگ، واکنش NPCها را به دنبال داشته باشد. یا حتی اگر اجازه حمل اسلحهها با صندوق عقب ماشین فراهم شود، شاید کمی ماهیت آن را پیچیده کند و باید پتانسیل آن را در خلق مراحلی با ایدههای نو جستوجو کرد.
با این حال، طرفداران در شبکههای اجتماعی واکنشهای متفاوتی به این موضوع نشان دادهاند. میتوان گفت به میزانی متعادل، بازیکنان از مقوله واقعگرایی حمایت میکنند. در نهایت، حمل چندین نوع اسلحه برای بازیکنان تا حدودی غیرمنطقی تلقی میشود و ترجیح میدهند همانند سری Red Dead، به آنها اجازه حمل اسلحه بر اساس وزن و ابعاد داده شود. یا مثلا برای میزان مهماتی که حمل میکنید، محدودیتی وجود داشته باشد.
بازی Red Dead Redemption 2 ساخته موفقی بود و به نظر میرسد سیستم حمل سلاح، تنها عنصری نیست که باید از این بازی به GTA 6 منتقل شود.