در دسامبر ۲۰۲۳، تریلری از بازی GTA 6 منتشر شد که رونمایی از این بازی را رقم زد. در آن زمان، تنها کنسولهای پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس/اس بهعنوان پلتفرمهای مقصد این بازی اعلام شدند که باعث ناامیدی بازیکنان PC شد. البته، این تصمیم Rockstar چندان غیرمنتظره نبود.
اخیراً در یکی از مصاحبههای رسمی، استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل Take-Two، به سوالاتی درباره نسخه PC بازی GTA 6 و سایر موضوعات مرتبط با این فرنچایز پاسخ داد. این مصاحبه در پنجاه و دومین کنفرانس سالانه فناوری، رسانه و مخابرات TD Cowen برگزار شد.
درآمدزایی بالای GTA V و GTA Online
مجری مراسم به درآمد ۱۰ میلیارد دلاری بازی GTA V از زمان عرضه تاکنون اشاره کرد. زلنیک تأیید کرد که این اطلاعات درست است و با محاسبهای ساده میتوان به این نتیجه رسید. سپس درباره GTA 6 صحبت شد. مجری برنامه از زلنیک پرسید که آیا فکر میکند فروش GTA 6 هم موفقیتآمیز خواهد بود و میتواند از دستاوردهای پیشین این فرنچایز پیشی بگیرد؟ زلنیک با تأکید بر رشد چشمگیر فرنچایز GTA بیان کرد که بازار فعلی نسبت به زمان عرضه GTA V بسیار متفاوت است. در آن زمان، رقابت بین Call of Duty و فرنچایز GTA بسیار شدید بود. اما با عرضه GTA V، این بازی به معیاری برای سرگرمی در میان تمامی پلتفرمها تبدیل شد. تریلر منتشرشده از GTA 6 در روز اول ۹۳ میلیون بازدید داشت و انتظارات بازیکنان را بسیار بالا برده است.
زلنیک اشاره کرد که هدف نهایی آنها ساخت یک بازی بینقص و خارقالعاده است و تا زمانی که این هدف محقق نشود، صحبتهایشان اهمیتی نخواهد داشت. او همچنین گفت که Take-Two توانایی بینظیری برای پشتیبانی از عنوانی پرفروش دارد و موفقیت GTA 6 نیز بهاحتمالزیاد خواهد بود.
نسخه PC بازی GTA 6
سوال بعدی در مورد نسخه PC بازی GTA 6 بود و اینکه چرا هنوز معرفی نشده است. زلنیک توضیح داد که عدم معرفی نسخه PC به این معنی نیست که به فراموشی سپرده شده است. این ممکن است بخشی از مراحل طبیعی توسعه باشد و در زمان مناسب از آن صحبت خواهد شد. استراتژی Rockstar Games در این مورد مشخص است و به تعامل با تمامی مصرفکنندگان اهمیت میدهد. زلنیک تأیید نکرد که نسخه PC منتشر خواهد شد یا خیر، اما به رویکرد مشابه Rockstar Games در انتشار دو بازی GTA V و Red Dead Redemption 2 اشاره کرد.
در ادامه مصاحبه، زلنیک به طنز صحبت مجری را قطع کرد و درباره GTA 7 صحبت کرد. او گفت که Rockstar ترجیح میدهد نهایتاً هر ۱۲ سال یک نسخه جدید از فرنچایزهایش را منتشر کند و برنامههای بزرگی برای بخش آنلاین بازیهای خود دارد. او تأیید کرد که Rockstar Games از زمان عرضه GTA V بسیار فعال بوده و توسعه GTA 6 به مدت ۱۲ سال طول نکشیده است. GTA Online بهعنوان یک اکوسیستم گسترده و پویا معرفی شد و تا امروز به رشد خود ادامه داده است.
در نهایت، زلنیک بیان کرد که Rockstar در این مدت محتوای عظیمی را برای GTA Online منتشر کرده و همچنین نسخه جدیدی از Red Dead را عرضه کرده است. با توجه به این مصاحبه، منتظر اطلاعات بیشتر درباره محبوبترین فرنچایز جهان باز صنعت بازیهای ویدیویی باشید.
جمعبندی:
در این مصاحبه، نکات قابل توجهی درباره GTA 6 و آینده این فرنچایز محبوب مطرح شد. با این حال، هنوز اطلاعات دقیقی درباره زمان عرضه، پلتفرمها و محتوای بازی در دسترس نیست.
- زلنیک به موفقیت چشمگیر GTA V و GTA Online اشاره کرد.
- او به تغییر چشمانداز بازار بازیها و انتظارات بالای بازیکنان از GTA 6 پرداخت.
- زلنیک تأکید کرد که هدف اصلی Rockstar، ارائه یک بازی بینظیر است.
- او به قدرت و نفوذ Take-Two در بازار بازیها اشاره کرد.
- زلنیک درباره نسخه PC GTA 6 اطلاعات دقیقی ارائه نداد.
- او به رویکرد Rockstar Games در انتشار بازیهای GTA و برنامههای آینده این شرکت اشاره کرد.
- زلنیک تأکید کرد که Rockstar Games از زمان عرضه GTA V به شدت فعال بوده است.